No learning loss in Sweden during the pandemic evidence from primary school reading assessments
La Ministra de Educación de Suecia, Anna Ekströn, afirma: Mantener las escuelas y guarderías abiertas cuando otros países los cerraron fue una decisión extremadamente difícil. En marzo de 2020 fueron…
International comparison of the impact of the pandemic and vaccination measures adopted on children and adolescent population (Preprint)
Luis Rajmil, María-Camila Pinzón-Segura, Seth Christopher Yaw Appiah, View ORCID ProfileBernadine Ekpenyong, Fernando González, Zuhal Gündoğdu, Selim Oncel, Özlem Çakıcı doi: https://doi.org/10.1101/2022.03.24.22272863 Abstract Background The objectives of this study were…
Unravelling the Role of the Mandatory Use of Face Covering Masks for the Control of SARS-CoV-2 in Schools: A Quasi-Experimental Study Nested in a Population-Based Cohort in Catalonia (Spain)
Abstract Background: Mandatory use of face covering masks (FCM) had been established for children aged six and above in Catalonia (Spain), as one of the non-pharmaceutical interventions aimed at mitigating…
Ómicron, un reset en la gestión de la pandemia
JuanSimó Miñana Atención Primaria Volumen 54, Número 3, marzo de 2022, 102307 Tras dos años de pandemia, la explosiva presentación de ómicron, la última variante del SARS-CoV-2, tiene consecuencias que obligan…
Mental Health Effects of the COVID-19 Pandemic on Children and Adolescents: A Review of the Current Research
JillMeadePhDhttps://doi.org/10.1016/j.pcl.2021.05.003Get rights and content Previous article in issueNext article in issue Keywords COVID-19, Child, Adolescent, Mental health Psychological, Anxiety, Depression Key points Research is ongoing regarding mental health effects of…
School Closures During Social Lockdown and Mental Health, Health Behaviors, and Well-being Among Children and Adolescents During the First COVID-19 Wave
A Systematic Review Russell Viner, PhD1; Simon Russell, PhD1; Rosella Saulle, MD2; et alHelen Croker, PhD1; Claire Stansfield, PhD3; Jessica Packer, MSc1; Dasha Nicholls, MD(Res)4; Anne-Lise Goddings, PhD1; Chris Bonell, PhD5; Lee Hudson, PhD1; Steven Hope, PhD1; Joseph Ward, MBBS1; Nina Schwalbe, MPH6; Antony Morgan, PhD7; Silvia Minozzi, MD2Author AffiliationsArticle Information JAMA Pediatr. Published online January 18, 2022. doi:10.1001/jamapediatrics.2021.5840 Key…
Baja transmisión del sars-cov-2 en el ámbito escolar: estudio poblacional en euskadi
RESUMEN Fundamentos: La transmisión del SARS-CoV-2 en escolares se ha estudiado en brotes o en conjuntos de escuelas y apenas hay estudios poblacionales. El objetivo de este estudio fue describir…
COVID-19: stigmatising the unvaccinated is not justified
Günter Kampf Published:November 20, 2021DOI:https://doi.org/10.1016/S0140-6736(21)02243-1 “Existe una creciente evidencia de que las personas vacunadas continúan teniendo un papel relevante en la transmisión… Es erróneo y peligroso hablar de una pandemia…
CG REPORT 3: The Impact of Pandemic Restrictions on Childhood Mental Health
The evidence shows the overall impact of COVID-19 restrictions on the mental health and well-being of children and adolescents is likely to be severe. PDF completo Summary Restrictions affecting mental…
Situación de los parques infantiles públicos en Cantabria durante la pandemia COVID-19
Publicamos este artículo que puedes encontrar en la revista del colegio de enfermería de Cantabria: “Nuberos científica” (Marzo-Junio 2021) Vol. 5 N. 33. P.6-12. Puedes acceder a dicha revista y…
Impactos: 602